Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Widok na pracowników demontujących azbest na dachu
    Usuwanie azbestu z terenu gminy w 2024 r.
    Gmina Mierzęcice po raz kolejny planuje złożenie wniosku do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach (WFOŚiGW w Katowicach) w ramach programu „Ogólnopolski program...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Spotkania z ekodoradcą w kwietniu - zmiana terminu
    Zapraszamy serdecznie na spotkania z ekodoradcą, które odbędą się w następujących terminach: 3 kwietnia 2024 r. w godzinach 9:00 - 14:00 26 kwietnia 2024 r. w godzinach 9:00 - 14:00 NOWY TER...
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych

  • Wspieraj lokalnie w Gminie Mierzęcice

    Zachęcamy mieszkanki i mieszkańców do korzystania z programu i wspierania naszych lokalnych organizacji. Rozliczanie podatku w miejscu zamieszkania wpływa na jego rozwój i lepszą jakość życia.


17 styczeń 2012

Przypomnienie o obowiązku usuwania błota, śniegu, lodu przed posesją

Zgodnie z §4 regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mierzęcice przyjętego uchwałą nr XXXVIII/252/2006 Rady Gminy Mierzęcice z dnia 31 marca 2006r. właściciele nieruchomości zobowiązani są do niezwłocznego usuwania błota, śniegu, lodu z powierzchni chodników położonych wzdłuż nieruchomości.


Błoto, śnieg, lód i inne zanieczyszczenia, uprzątnięte z chodników położonych wzdłuż nieruchomości należy gromadzić na skraju chodnika od strony jezdni z zachowaniem możliwości odpływu wody do kanalizacji, w sposób niezagrażający istniejącej zieleni.


Właściciele i zarządcy  nieruchomości zobowiązani są do usuwania sopli lodowych i nawisów śniegu z dachów i parapetów, które mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi lub mienia. Czynność tą należy wykonać niezwłocznie po pojawieniu się ww. zagrożeń.