Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Nadchodzące dyżury ekodoradcy
    Zapraszamy serdecznie na nadchodzące dyżury ekodoradcy, które odbędą się w następujących terminach: 6 czerwca 2025 r. w godzinach 9:00 – 14:00, 13 czerwca 2025 r. w godzinach 9:00 – 14:00. ...
  • Baner informujący o realizacji zadania Aktualizacja inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mierzęcice
    Ruszyła kolejna edycja Mojego Prądu – programu dofinansowań do mikroinstalacji fotowoltaicznych
    Mój Prąd to niezwykle popularny program umożliwiający otrzymanie dofinansowania na zakup fotowoltaiki oraz towarzyszących jej urządzeń. Kolejne edycje programu (a było ich już pięć) cieszą się dużą...
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych


31 maj 2025

Budowa centrum przesiadkowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Gminie Mierzęcice

 

Logotyp projektu

 

„Budowa centrum przesiadkowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą
w Gminie Mierzęcice”

 

Opis projektu:

Przedmiotem projektu jest budowa centrum przesiadkowego typu Park&Ride oraz Bike&Ride jako miejsca integrującego transport autobusowy i kolejowy z ruchem rowerowym, pieszym oraz indywidualnym ruchem samochodowym.

W ramach projektu utworzono układ komunikacyjny z jezdniami i zatokami dla autobusów oraz chodniki i ciągi piesze. Wyznaczono przystanek dla autobusów oraz 32 miejsca parkingowe dla samochodów osobowych (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych).

Utworzono 2 stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych. Na centrum przesiadkowym zabudowany został budynek z samoobsługową toaletą i pomieszczeniem technicznym, 10 stanowiskowa wiata rowerowa oraz parkometr. Obszar przestrzeni publicznej został wyposażony w zieleńce i elementy małej architektury - stoliki z ławkami i kosze na śmieci. Cały teren został oświetlony i wyposażony w system monitoringu wizyjnego.

Projekt skierowany jest głownie do mieszkańców gminy -  będą mogli dojechać na parking, następnie zostawić samochód lub rower i przesiąść się na inny środek transportu - autobus albo pociąg. 

Głównym celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego dla pasażerów.


Cel główny przyczyni się do realizacji celów cząstkowych tj.:

  • wzrost liczby osób korzystających z komunikacji publicznej oraz rowerowej;
  • minimalizacja negatywnego wpływu sektora transportowego na środowisko;
  • poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu;
  • poprawa konkurencyjności czasowej transportu publicznego i indywidualnego niezmotoryzowanego względem motoryzacji indywidualnej.


Efekty i rezultaty:

Głównymi efektami realizacji przedsięwzięcia są:

  • liczba wybudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1
  • liczba wybudowanych obiektów „parkuj i jedź” – 1;
  • liczba miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnościami w wybudowanych, przebudowanych lub doposażonych obiektach „parkuj i jedź” – 2;
  • liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1
  • liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 10;
  • infrastruktura paliw alternatywnych (punkty tankowania/ładowania) – 2;

Wartość zadania - 2.762.960,08 zł 
Dofinansowanie - 659.293,68 zł

Zadanie dofinansowane jest z Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027; Priorytet  FESL.03.02 „Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności”
Działanie FESL.03.02. „Zrównoważona multimodalna mobilność miejska - ZIT”.