Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Widok na rurę kanalizacyjną w ziemi
    Informacja o dofinansowaniu do budowy przyłączy kanalizacyjnych
    Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przyłączenie budynków do głównej sieci kanalizacyjnej należy do właściciela nieruchomości. Obowiązek ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt. 2 ustawy o utrzymaniu...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Nadchodzące spotkania z ekodoradcą
    Zapraszamy serdecznie na nadchodzące spotkania z ekodoradcą, które odbędą się w następujących terminach: 8 marca 2024 r. w godzinach 8:30 – 11:00, 20 marca 2024 r. w godzinach 14:00 – 16:30....
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych

  • Wspieraj lokalnie w Gminie Mierzęcice

    Zachęcamy mieszkanki i mieszkańców do korzystania z programu i wspierania naszych lokalnych organizacji. Rozliczanie podatku w miejscu zamieszkania wpływa na jego rozwój i lepszą jakość życia.


03 czerwiec 2019

Nauczyciele Szkoły Podstawowej im. M. Konopnickiej w Przeczycach z wizytą w Tarragonie

Miniatura - logo artykułuW dniach 20-24 maja 2019 roku dyrektor Małgorzata Drzewiecka wraz z koordynatorem projektu Katarzyną Gryc wzięły udział w kolejnym spotkaniu projektowym w ramach projektu Erasmus+.

 

Tym razem miejscem spotkania była Hiszpania – Tarragona. W pierwszym dniu zostaliśmy miło przywitani przez dyrektora szkoły Ester Maijó oraz uczniów. Uczniowie zaprezentowali się poprzez grę na instrumentach klawiszowych i drewnianych, śpiew oraz regionalny taniec. Miłym akcentem była prezentacja flamenco w strojach regionalnych. Po powitaniu odbyliśmy długie i owocne szkolenie, które dotyczyło działań na platformie eTwinning. Pozyskaliśmy cenne wskazówki dotyczące pracy na platformie. Szkolenie rozpoczęto testem wiedzy o eTwinning. Drużyna polska zdobyła I miejsce w tym zakresie. Po szkoleniu uczestniczyliśmy w regionalnym lunchu, a następnie w próbie organizacji występu artystycznego "Human Tower".

W następnym dniu kontynuowane było szkolenie dotyczące pracy na platformie eTwinning. Szkoła goszcząca zaprezentowała nam programy, w których bierze udział oraz wyjaśniła procedury uzyskania certyfikatów dotyczących realizacji projektów eTwinning.

Następnie oprowadzono nas po szkole. Obejrzeliśmy krótkie formy pracy w zakresie edukacji włączającej. Na zakończenie dnia szeroko omówiono tematy związane z kolejnym spotkaniem, zostały ustalone daty spotkań oraz przydzielono zadania koordynatorom projektu. Zostaliśmy zapoznani ze stroną dotyczącą tworzenia raportu w zakresie realizacji mobilności.

Trzeci dzień pobytu w Tarragonie został poświęcony zwiedzaniu tego pięknego miasta. Przewodnik oprowadzając nas po Tarragonie przedstawił nam jego historię oraz najważniejsze – zabytkowe miejsca. Następnie udaliśmy się z wizytą do Urzędu Miasta w celu spotkania z burmistrzem, gdzie zapoznano nas ze strukturą oświaty obowiązującą w Hiszpanii.

Ostatni dzień wizyty w Hiszpanii poświęcony został na zwiedzanie Barcelony.

Kolejne spotkanie odbędzie się już w październiku, a miejscem spotkania będzie Grecja.