Przejdź do głównej treści
Widok na miasto i smog
"Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląskie…
Baner informujący o spotkaniach z ekodoradcą
Zmiana terminu dyżuru ekodoradcy
Informujemy, że zmianie uległ termin najbliższego dyżuru ekodoradcy. Aktualne daty i godziny dyżurów to: 7 listopada 2025 r. w godzinach 9:00 – 14:00, 19 listopada 2025 r. w godzinach 9:00…
Baner informujący o realizacji zadania Aktualizacja inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mierzęcice
Ruszyła kolejna edycja Mojego Prądu – programu dofinansowań do mikroinstalacji fotowoltaicznych
Mój Prąd to niezwykle popularny program umożliwiający otrzymanie dofinansowania na zakup fotowoltaiki oraz towarzyszących jej urządzeń. Kolejne edycje programu (a było ich już pięć) cieszą się dużą p…
Aplikcja Eco Mierzęcice
Aplikcja Eco Mierzęcice

Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

System Informacji Przestrzennej

System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych


10 październik 2018

Wycieczka klas trzecich mierzęcickiego gimnazjum do Pałacu Młodzieży w Katowicach

Miniatura - logo artykułu26 września odbyła się wycieczka klas trzecich gimnazjum do Pałacu Młodzieży w Katowicach w ramach projektu „Moja szkoła Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Mierzęcicach moją szansą” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.


Podczas wycieczki uczniowie uczestniczyli w ćwiczeniach laboratoryjnych z fizyki i chemii. W trakcie zajęć z fizyki młodzież obserwowała podstawowe prawa i zjawiska optyczne. Nie zabrakło soczewek, luster, pryzmatów. Uczniowie wykonali również doświadczenie, którego celem było wyznaczenie ogniskowej soczewki skupiającej.

Na zajęciach z biologii, uczniowie zapoznali się z budową komórki roślinnej oraz budową i działaniem mikroskopu. Mogli samodzielnie wykonać preparat oraz obejrzeć go pod mikroskopem. Poznali tajniki wykonywania rysunku biologicznego, przeprowadzili eksperyment na żywej komórce, a także obserwowali taniec chloroplastów i szukali igieł - ale nie w stogu siana, lecz w soku z aloesu.

Pracy było dużo, ale zajęcia były bardzo ciekawe i czas minął szybko. Doświadczenia te ułatwiły uczniom zrozumienie elementów optyki oraz budowy komórki.