Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Nadchodzące spotkania z ekodoradcą
    Zapraszamy serdecznie na nadchodzące spotkania z ekodoradcą, które odbędą się w następujących terminach: 17 lipca 2024 r. w godzinach 11:30 – 16:30, 24 lipca 2024 r. w godzinach 9:00 – 11:30...
  • Baner informujący o realizacji zadania Aktualizacja inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mierzęcice
    Inwentaryzacja wyrobów azbestowych w Gminie Mierzęcice
    Urząd Gminy Mierzęcice informuje, że w dniach 05 - 31 sierpnia br. na terenie Gminy Mierzęcice, przeprowadzona zostanie aktualizacja inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest. Pracownicy firmy GR...
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych

16 kwiecień 2018

Nauka nie tylko w szkole!

Miniatura - logo artykułu4 kwietnia uczniowie klas drugich i trzecich mierzęcickiego gimnazjum w ramach projektu unijnego ”Moja szkoła Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Mierzęcicach moją szansą”, wzięli udział w wycieczce do Warszawy.

 

Głównym celem wycieczki były zajęcia w Centrum Nauki Kopernik. Uczniowie wzięli udział m.in. w ćwiczeniach laboratoryjnych z biologii, podczas których dowiedzieli się, jak to jest możliwe że serce, płuca czy wątroba stają się przeźroczyste, oraz poznali ich budowę anatomiczną. Dowiedzieli się także co to jest bioluminescencja, korzystając z technologii dostępnej naukowcom. Najwięksi śmiałkowie z grupy mogli potrzymać na rękach karaczany madagaskarskie.

Podczas zajęć w robotycznym laboratorium kolejna grupa uczniów rozwijała zdolności techniczne (budowanie robotów), a także informatyczne (tworzenie algorytmów). Uczniowie pogłębiali też wiedzę z matematyki i fizyki. Gimnazjaliści dowiedzieli się jaką rolę ma powietrze w przemyśle oraz jak projektować, montować i sterować układami zasilanymi sprężonym powietrzem. Podczas pracy wykazali się ogromną kreatywnością.

Na zajęciach z fizyki pt. „Obudzić Krakena” uczniowie wcielili się w załogę statku wyposażonego w artylerię okrętową. Podczas rejsu dowiedzieli się, jakie prawa fizyki pomagają trafiać do celu, co wpływa na zasięg rzutu ukośnego i jaka wiedza matematyczna jest potrzebna artylerzystom. Na koniec, dzięki swoim poprawnym obliczeniom trafili celnie w potwora. Misja się udała!

Po zajęciach uczniowie zwiedzili także wystawy i strefę eksperymentowania.