Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Baner przedstawiający samochód odśnieżający
    Informacja o prowadzeniu „Akcji Zima” w sezonie 2024 - 2025
    W związku ze zbliżającym się  okresem zimowym przekazujemy Państwu informację o przebiegu „Akcji Zima” na terenie Gminy Mierzęcice. Drogi krajowe: odcinek drogi krajowej nr 78 położony w gr...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Nadchodzące dyżury ekodoradcy
    Zapraszamy serdecznie na nadchodzące spotkania z ekodoradcą, które odbędą się w następujących terminach: 8 listopada 2024 r. w godzinach 9:00 – 14:00, 13 listopada 2024 r. w godzinach 9:00 –...
  • Baner informujący o realizacji zadania Aktualizacja inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mierzęcice
    Ruszyła kolejna edycja Mojego Prądu – programu dofinansowań do mikroinstalacji fotowoltaicznych
    Mój Prąd to niezwykle popularny program umożliwiający otrzymanie dofinansowania na zakup fotowoltaiki oraz towarzyszących jej urządzeń. Kolejne edycje programu (a było ich już pięć) cieszą się dużą...
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych


28 kwiecień 2015

Podsumowanie projektu „Moja Szkoła Moją Szansą”

W dniu 30 marca 2015 roku w Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Mierzęcicach odbyło się uroczyste podsumowanie realizacji projektu "Moja Szkoła Moją Szansą *, w którym uczestniczyło 171 uczniów. Projekt realizowany był w okresie od 2014-01-01 do 2015-03-31

 

 



W czasie spotkania omówione zostały założone cele, zrealizowane działania i osiągnięte rezultaty. Na działania realizowane w ramach projektu oraz niezbędne pomoce dydaktyczne i materiały uzyskano dofinansowanie w kwocie 198 746,24 zł. Wkład własny niepieniężny wyniósł 27 101,76 zł.
 
Podsumowanie projektu przedstawiono w formie prezentacji multimedialnej i filmów, w trakcie których uczniowie prezentowali nowo nabyte umiejętności z zakresu realizowanych zajęć. Uczniowie na żywo prezentowali swoje umiejętności muzyczne i wokalne  oraz wykonywali eksperymenty naukowo-techniczne. Zaprezentowane osiągnięcia były potwierdzeniem zrealizowania zakładanych celów i zadań.

Czas przeznaczony na  rozwój pasji i zainteresowań uczniów gimnazjum uczestniczących w projekcie to 1000 godzin dydaktycznych zajęć dodatkowych podzielonych na cztery główne bloki tematyczne: ZAJĘCIA MATEMATYCZNO-INFORMATYCZNE, ZAJĘCIA NAUKOWO-TECHNICZNE, ZAJĘCIA Z JĘZYKÓW OBCYCH oraz ŚWIADOMOŚCI  KULTUROWEJ. Zajęcia prowadzone były z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej i  zakupionych pomocy dydaktycznych, a były to m.in.  komputery,  laptop,  tablety, projektory multimedialne, ekran, kamera cyfrowa, magnetofony, 20 multimedialnych programów do nauki języków obcych, sprzęt nagłaśniający, instrumenty muzyczne, pomoce do wykonywania doświadczeń z fizyki i z chemii, zestaw pomocy do zajęć artystycznych oraz pomocy dla doradcy zawodowego. Uczestnicy wykorzystywali technologie interaktywne do celów naukowych i edukacyjnych, przeprowadzali eksperymenty i doświadczenia, tworzyli prezentacje i filmy. Uczestniczyli także w 4 konkursach wiedzy, w których zdobywali atrakcyjne nagrody, tj. tablety, plecaki, słuchawki.

W ramach projektu opracowano Multimedialną Kronikę Doświadczeń i Architekturę na przestrzeni wieków oraz prezentacje multimedialne w językach obcych. Zrealizowano 9 wyjazdów edukacyjnych: na Uniwersytet Śląski – Instytut Fizyki, Uniwersytet Jagielloński – wykład ‘Fizyczne Tutti Frutti,  do Warszawy, Kielc, Krakowa, do Muzeum Historii Komputerów i Informatyki oraz do teatru im. S. Wyspiańskiego ‘Zagraj to jeszcze raz, Sam’, ‘Piąta Strona Świata’ i kina Helios ‘Gra Tajemnic’.

Dla mieszkańców gminy zorganizowano dwa spotkania środowiskowe WIECZOREK ARTYSTYCZNY oraz WIECZÓR KOLĘD I PASTORAŁEK, w czasie których prezentowano osiągnięcia i talenty uczniów Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach.

Wszyscy uczniowie, którzy brali udział w Projekcie otrzymali certyfikaty uczestnictwa.



Mariola Studniarz – koordynator Projektu



* Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.