Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Widok na rurę kanalizacyjną w ziemi
    Informacja o dofinansowaniu do budowy przyłączy kanalizacyjnych
    Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przyłączenie budynków do głównej sieci kanalizacyjnej należy do właściciela nieruchomości. Obowiązek ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt. 2 ustawy o utrzymaniu...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Nadchodzące spotkania z ekodoradcą
    Zapraszamy serdecznie na nadchodzące spotkania z ekodoradcą, które odbędą się w następujących terminach: 8 marca 2024 r. w godzinach 8:30 – 11:00, 20 marca 2024 r. w godzinach 14:00 – 16:30....
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych

  • Wspieraj lokalnie w Gminie Mierzęcice

    Zachęcamy mieszkanki i mieszkańców do korzystania z programu i wspierania naszych lokalnych organizacji. Rozliczanie podatku w miejscu zamieszkania wpływa na jego rozwój i lepszą jakość życia.


16 styczeń 2015

Uwaga na nieuczciwych przedstawicieli handlowych !!!

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Będzinie otrzymuje sygnały od mieszkańców powiatu dotyczące nieuczciwych praktyk rynkowych przedstawicieli handlowych polegających na nakłonieniu do podpisania niekorzystnych umów z nowym sprzedawcą energii elektrycznej.

 

Najczęściej przedstawiciele handlowi reprezentujący przedsiębiorstwa energetyczne zajmujące się sprzedażą energii elektrycznej:

  • przedstawiają się, niezgodnie z prawdą, jako pracownicy TAURON,
  • fałszywie informują, iż w związku ze zmianami przepisów prawa, cen konieczna jest aktualizacja umów, 
  • po podpisaniu przez konsumenta dokumentów nie pozostawiają egzemplarzy dla osoby, która je podpisała,
  • nie informują o 10-dniowym prawie do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem (od 25 grudnia 2014 r. to prawo obowiązuje przez 14 dni),
  • ponaglają konsumentów do jak najszybszego podpisania dokumentów bez możliwości wcześniejszego zapoznania się z ich treścią,
  • proponują rzekomo korzystną ofertę sprzedaży energii elektrycznej, ale gdy już taką umowę klient podpisze, wówczas okazuje się, że za prąd płaci więcej.

 

Wprowadzającą w błąd jest informacja przekazywana konsumentom o konieczności podpisania nowej umowy dotyczącej energii elektrycznej. Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej jest wolnym wyborem konsumenta!


Konsument przed podpisaniem umowy powinien:

  • upewnić się, że dana osoba to rzeczywiście przedstawiciel przedsiębiorstwa energetycznego, za którego się podaje - poprosić o okazanie legitymacji służbowej bądź identyfikatora, upoważnienia,
  • dokładnie zapoznać się z treścią umowy (opłaty, okres obowiązywania umowy, warunki rozwiązania),
  • nie ulegać presji przedstawiciela handlowego, który ponagla do podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania.


Jeśli zbyt późno zorientujemy się w sytuacji i podpiszemy niechcianą umowę? Warto wtedy wiedzieć i zapamiętać, że każdą umowę podpisaną poza lokalem przedsiębiorstwa można zerwać w ciągu 10 dni (od 25 grudnia 2014r. czas na odstąpienie os umowy 14 dni) bez podawania przyczyny - wystarczy przesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy do sprzedawcy najlepiej listem poleconym. Decyduje data nadania listu.

 

Maria Hudzik
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Będzinie

 

 Źródło: http://powiat.bedzin.pl/