Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Nadchodzące spotkania z ekodoradcą
    Zapraszamy serdecznie na nadchodzące spotkania z ekodoradcą, które odbędą się w następujących terminach: 25 września 2024 r. w godzinach 9:00 – 14:00, 9 października 2024 r. w godzinach 9:00...
  • Baner informujący o realizacji zadania Aktualizacja inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mierzęcice
    Ruszyła kolejna edycja Mojego Prądu – programu dofinansowań do mikroinstalacji fotowoltaicznych
    Mój Prąd to niezwykle popularny program umożliwiający otrzymanie dofinansowania na zakup fotowoltaiki oraz towarzyszących jej urządzeń. Kolejne edycje programu (a było ich już pięć) cieszą się dużą...
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych


16 styczeń 2015

Uwaga na nieuczciwych przedstawicieli handlowych !!!

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Będzinie otrzymuje sygnały od mieszkańców powiatu dotyczące nieuczciwych praktyk rynkowych przedstawicieli handlowych polegających na nakłonieniu do podpisania niekorzystnych umów z nowym sprzedawcą energii elektrycznej.

 

Najczęściej przedstawiciele handlowi reprezentujący przedsiębiorstwa energetyczne zajmujące się sprzedażą energii elektrycznej:

  • przedstawiają się, niezgodnie z prawdą, jako pracownicy TAURON,
  • fałszywie informują, iż w związku ze zmianami przepisów prawa, cen konieczna jest aktualizacja umów, 
  • po podpisaniu przez konsumenta dokumentów nie pozostawiają egzemplarzy dla osoby, która je podpisała,
  • nie informują o 10-dniowym prawie do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem (od 25 grudnia 2014 r. to prawo obowiązuje przez 14 dni),
  • ponaglają konsumentów do jak najszybszego podpisania dokumentów bez możliwości wcześniejszego zapoznania się z ich treścią,
  • proponują rzekomo korzystną ofertę sprzedaży energii elektrycznej, ale gdy już taką umowę klient podpisze, wówczas okazuje się, że za prąd płaci więcej.

 

Wprowadzającą w błąd jest informacja przekazywana konsumentom o konieczności podpisania nowej umowy dotyczącej energii elektrycznej. Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej jest wolnym wyborem konsumenta!


Konsument przed podpisaniem umowy powinien:

  • upewnić się, że dana osoba to rzeczywiście przedstawiciel przedsiębiorstwa energetycznego, za którego się podaje - poprosić o okazanie legitymacji służbowej bądź identyfikatora, upoważnienia,
  • dokładnie zapoznać się z treścią umowy (opłaty, okres obowiązywania umowy, warunki rozwiązania),
  • nie ulegać presji przedstawiciela handlowego, który ponagla do podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania.


Jeśli zbyt późno zorientujemy się w sytuacji i podpiszemy niechcianą umowę? Warto wtedy wiedzieć i zapamiętać, że każdą umowę podpisaną poza lokalem przedsiębiorstwa można zerwać w ciągu 10 dni (od 25 grudnia 2014r. czas na odstąpienie os umowy 14 dni) bez podawania przyczyny - wystarczy przesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy do sprzedawcy najlepiej listem poleconym. Decyduje data nadania listu.

 

Maria Hudzik
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Będzinie

 

 Źródło: http://powiat.bedzin.pl/