Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Baner przedstawiający samochód odśnieżający
    Informacja o prowadzeniu „Akcji Zima” w sezonie 2024 - 2025
    W związku ze zbliżającym się  okresem zimowym przekazujemy Państwu informację o przebiegu „Akcji Zima” na terenie Gminy Mierzęcice. Drogi krajowe: odcinek drogi krajowej nr 78 położony w gr...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Nadchodzące dyżury ekodoradcy
    Zapraszamy serdecznie na nadchodzące spotkania z ekodoradcą, które odbędą się w następujących terminach: 8 listopada 2024 r. w godzinach 9:00 – 14:00, 13 listopada 2024 r. w godzinach 9:00 –...
  • Baner informujący o realizacji zadania Aktualizacja inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mierzęcice
    Ruszyła kolejna edycja Mojego Prądu – programu dofinansowań do mikroinstalacji fotowoltaicznych
    Mój Prąd to niezwykle popularny program umożliwiający otrzymanie dofinansowania na zakup fotowoltaiki oraz towarzyszących jej urządzeń. Kolejne edycje programu (a było ich już pięć) cieszą się dużą...
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych


11 kwiecień 2014

Żywa lekcja języka polskiego w SP 1

8 kwietnia 2014 r. w naszej szkole gościliśmy aktorów z krakowskiej Agencji Artystycznej Inwest Art, którzy w niezwykle ciekawy i barwny sposób przybliżyli uczniom wiadomości dotyczące środków stylistycznych w literaturze.

 


Lekcja w formie spektaklu teatralnego bardzo przypadła dzieciom do gustu. Pozwoliła w niekonwencjonalny sposób przyswajać i utrwalać wiedzę, doskonale się przy tym bawiąc. Aktorzy bowiem wykorzystywali do jej przeprowadzenia gest, mimikę, ale też przyciągające uwagę rekwizyty i muzykę.

Pretekstem do przekazania wiedzy na temat metafor, epitetów, porównań czy wyrazów dźwiękonaśladowczych była próba napisania listu do pięknej markizy przez jednego z bohaterów przedstawienia. W rezultacie powstał piękny tekst przepełniony różnorodnymi środkami artystycznego wyrazu, a współtwórcami widowiska zostali sami uczniowie.

Spektakl okazał się doskonałym połączeniem nauki i zabawy, był również okazją do obcowania z kulturą żywego słowa, nienaganną dykcją oraz ekspresją w wyrażaniu emocji.


Agata Psonka