Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Widok na rurę kanalizacyjną w ziemi
    Informacja o dofinansowaniu do budowy przyłączy kanalizacyjnych
    Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przyłączenie budynków do głównej sieci kanalizacyjnej należy do właściciela nieruchomości. Obowiązek ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt. 2 ustawy o utrzymaniu...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Nadchodzące spotkania z ekodoradcą
    Zapraszamy serdecznie na nadchodzące spotkania z ekodoradcą, które odbędą się w następujących terminach: 8 marca 2024 r. w godzinach 8:30 – 11:00, 20 marca 2024 r. w godzinach 14:00 – 16:30....
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych

  • Wspieraj lokalnie w Gminie Mierzęcice

    Zachęcamy mieszkanki i mieszkańców do korzystania z programu i wspierania naszych lokalnych organizacji. Rozliczanie podatku w miejscu zamieszkania wpływa na jego rozwój i lepszą jakość życia.


11 kwiecień 2014

Żywa lekcja języka polskiego w SP 1

8 kwietnia 2014 r. w naszej szkole gościliśmy aktorów z krakowskiej Agencji Artystycznej Inwest Art, którzy w niezwykle ciekawy i barwny sposób przybliżyli uczniom wiadomości dotyczące środków stylistycznych w literaturze.

 


Lekcja w formie spektaklu teatralnego bardzo przypadła dzieciom do gustu. Pozwoliła w niekonwencjonalny sposób przyswajać i utrwalać wiedzę, doskonale się przy tym bawiąc. Aktorzy bowiem wykorzystywali do jej przeprowadzenia gest, mimikę, ale też przyciągające uwagę rekwizyty i muzykę.

Pretekstem do przekazania wiedzy na temat metafor, epitetów, porównań czy wyrazów dźwiękonaśladowczych była próba napisania listu do pięknej markizy przez jednego z bohaterów przedstawienia. W rezultacie powstał piękny tekst przepełniony różnorodnymi środkami artystycznego wyrazu, a współtwórcami widowiska zostali sami uczniowie.

Spektakl okazał się doskonałym połączeniem nauki i zabawy, był również okazją do obcowania z kulturą żywego słowa, nienaganną dykcją oraz ekspresją w wyrażaniu emocji.


Agata Psonka