Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze
Wójt Gminy Mierzęcice ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Mierzęcice, ul. Wolności 95, 42-460 Mierzęcice - Podinspektor - Ekodoradca w Referacie Gospodarki w ramach projektu pn. „Śląskie. Przywracamy błękit”.
I. Wymagania niezbędne
- Wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym (studia I stopnia).
- Biegła znajomość obsługi komputera (w tym MS Office) i urządzeń biurowych.
- Komunikatywna znajomość języka angielskiego – w mowie i w piśmie.
- Znajomość ogólnej sytuacji dot. środowiska i stanu jakości powietrza (w regionie i w kraju), w tym znajomość Programu ochrony powietrza i uchwały antysmogowej dla województwa śląskiego.
- Umiejętność szybkiego uczenia się, kreatywność, nieszablonowe myślenie, podejmowanie inicjatyw, proaktywność.
- Elastyczność, mobilność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej.
- Gotowość do podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiąże się m.in. z koniecznością odbycia obowiązkowych rocznych studiów podyplomowych).
- Komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, umiejętność wystąpień publicznych oraz organizowania i prowadzenia spotkań.
- Gotowość do pracy w niestandardowych godzinach.
- Nastawienie na realizację celów.
- Obywatelstwo polskie.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Prawo jazdy kat. B.
- Nieposzlakowana opinia.
II. Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie z zakresu ochrony środowiska, energetyki, źródeł ciepła, budownictwa, OZE, chemii, fizyki, geofizyki, itp…
- Ukończenie szkoleń z zakresu ochrony środowiska, efektywności energetycznej, profesjonalnej prezentacji.
- Znajomość ustaw: prawo ochrony środowiska, kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o samorządzie gminnym.
- Doświadczenie przy realizacji projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych.
- Umiejętność pracy w zespole.
III. Zakres głównych zadań na stanowisku
- Przygotowanie indywidualnego planu i harmonogramu działania.
- Realizacja zadań zgodnie z przyjętym planem działania.
- Wsparcie realizacji Programu ochrony powietrza i uchwały antysmogowej dla województwa śląskiego.
- Aktywny udział przy opracowywaniu, aktualizacji bądź realizacji gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza zawartych: w programie ograniczania niskiej emisji (PONE), planie gospodarki niskoemisyjnej (PGN) oraz planie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.
- Inicjowanie działań i inwestycji służących poprawie jakości powietrza oraz ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych.
- Udział w pozyskiwaniu zewnętrznego wsparcia finansowego dla gminy, które umożliwi:
- realizację zadań w postaci inwestycji i działań, ukierunkowanych na redukcję emisji zanieczyszczeń i/lub podniesienie efektywności energetycznej,
- podniesienie świadomości społecznej związanej z zanieczyszczeniem powietrza,
- realizację programów pomocowych dla mieszkańców nastawionych na redukcję emisji zanieczyszczeń.
- Wsparcie mieszkańców gminy w zakresie pozyskiwania dotacji do wymiany źródła ciepła i/lub podniesienia efektywności energetycznej budynku, w tym:
- udzielanie informacji o dostępnych formach wsparcia,
- pomoc w prawidłowym wypełnianiu wniosku o dotację.
- Fachowe doradztwo w zakresie wymiany źródła ciepła i podniesienia efektywności energetycznej budynku, w tym m.in. pomoc w doborze optymalnego źródła ciepła.
- Prowadzenie szeroko definiowanej edukacji mieszkańców w zakresie poprawy jakości powietrza, w tym m.in.:
- organizacja spotkań z mieszkańcami, zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, happeningów i eventów,
- udział w opracowaniu materiałów informacyjno-edukacyjnych w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej gminy,
- działania mające na celu dotarcie do osób, które nie korzystają z powszechnie dostępnych środków przekazu, np. osoby starsze.
- Bieżąca współpraca z władzami gminy, Referatem Gospodarki Urzędu Gminy Mierzęcice, innymi organami administracji publicznej, organizacjami pozarządowymi, Policją, instytucjami świadczącymi wsparcie finansowe, tj. WFOŚiGW w Katowicach, NFOŚiGW itp. w prowadzeniu skutecznej polityki poprawy jakości powietrza.
- Prowadzenie sprawozdawczości merytorycznej i finansowej dotyczącej projektu, w tym m.in.: opracowywanie raportów, zestawień, sprawozdań.
- Planowanie i monitorowanie budżetu w projekcie.
- Stała i ścisła współpraca z Województwem Śląskim jako Beneficjentem Koordynującym oraz właściwym miejscowo związkiem subregionalnym.
- Zarządzanie ryzykiem w zakresie realizowanych zadań, w tym m.in. monitorowanie gminy, Beneficjenta Koordynującego oraz właściwego miejscowo Związku Subregionalnego o przypadkach materializacji ryzyka.
- Proponowanie innowacyjnych działań ekodoradcy oraz działań zaradczych zwiększających efektywność wdrażania projektu.
- Współpraca z pracownikiem odpowiedzialnym za sporządzanie sprawozdań z realizacji Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego.
- Przygotowanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych dotyczących działań informacyjno - edukacyjnych przewidzianych w projekcie (w ramach budżetu gminy).
- Ciągłe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach, warsztatach, seminariach, studiach podyplomowych.
- Udział w cyklicznych spotkaniach ekodoradców organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego i/lub właściwy miejscowo związek subregionalny.
- Aktywny udział w kontrolach palenisk pod kątem przestrzegania uchwały antysmogowej i zakazu spalania odpadów.
- Bieżąca analiza działań proekologicznych i monitorowanie realizacji wskaźników projektu na poziomie gminy oraz proponowanie działań zwiększających efektywność wdrażania projektu.
- Realizacja obowiązków wynikających z Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego.
IV. Informacja o warunkach pracy
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, w wymiarze ½ etatu.
- Gotowość natychmiastowego podjęcia pracy.
- Miejsce pracy – parter Urzędu Gminy w Mierzęcicach, ul. Wolności 95 (budynek bez windy, z podjazdem dla niepełnosprawnych) oraz teren Gminy Mierzęcice.
- Praca z wykorzystaniem komputera, urządzeń biurowych oraz wymagająca udziału w spotkaniach informacyjnych, w tym samodzielne prowadzenie spotkań.
- Po umowie o pracę na czas określony możliwość zatrudnienia na czas nieokreślony.
- Zatrudniona osoba będzie zobligowana do udziału i ukończenia studiów podyplomowych oraz uczestnictwa w szkoleniach (koszt studiów i szkoleń będzie sfinansowany, w związku z powyższym będzie konieczność podpisania stosownej umowy lojalnościowej).
- Koszty osobowe związane z zatrudnieniem ekodoradcy gminnego finansowane są w ramach budżetu projektu pn. „Śląskie. Przywracamy błękit” przez pierwsze 3 lata.
V. Wymagane dokumenty
- CV oraz list motywacyjny opatrzone własnoręcznym podpisem.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe.
- Oświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym – w mowie i w piśmie.
- Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb związanych z przeprowadzeniem naboru na stanowisko Podinspektor Ekodoradca w Referacie Gospodarki w Urzędzie Gminy Mierzęcice.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Mierzęcice w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł ponad 6%.
VII. Miejsce i termin składania dokumentów
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub doręczyć listownie na adres:
Urząd Gminy Mierzęcice ul. Wolności 95, 42-460 Mierzęcice,
w zaklejonej kopercie, z dopiskiem „Nabór na stanowisko urzędnicze: Podinspektor – Ekodoradca w Referacie Gospodarki”. - Oferty należy składać do dnia 31 marca 2022r. do godz. 15.30.
- Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu do sekretariatu Urzędu Gminy Mierzęcice), nie będą rozpatrywane.
VIII. Informacje dodatkowe
- Kandydat jest zobowiązany do złożenia wyłącznie dokumentów wymaganych w treści ogłoszenia o naborze.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane oraz poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
- Wzór kwestionariusza osobowego, oświadczeń oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych są dostępne wraz z ogłoszeniem o naborze w Biuletynie Informacji Publicznej.
- O dokładnym miejscu, terminie i godzinie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci, którzy spełnili wymagania formalne, zostaną powiadomieni telefonicznie.
- Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Mierzęcice ul. Wolności 95.
- Postępowanie z dokumentami aplikacyjnymi odbywa się zgodnie z § 13 Regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze obowiązującego w Urzędzie Gminy w Mierzęcicach.
- Wszystkie dokumenty przedkładane w naborze przez kandydata muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 32/ 288 79 00, wew. 208.
Wójt Gminy Mierzęcice
/-/ mgr Grzegorz Podlejski
Dokumenty do pobrania:
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
- Oświadczenia do celów rekrutacji
- Klauzula informacyjna
Projekt zintegrowany LIFE „Śląskie. Przywracamy błękit”. |