Promujemy czytelnictwo
Jednym z priorytetów Szkoły Podstawowej nr 1 w Mierzęcicach na rok szkolny 2015/2016 jest rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
W związku z tym nauczyciele podejmują liczne działania mające na celu zachęcanie dzieci do czytania książek i rozwijania zainteresowań czytelniczych wśród uczniów. Przy współpracy z Gminną Biblioteką Publiczną im. Jana Pawła II w Mierzęcicach od września kontynuujemy projekt rozpoczęty w ubiegłym roku szkolnym „Czytamy razem” spotkania członków Klubu Czytelniczego ABC. Ponadto uczniowie uczestniczą w ciekawych lekcjach bibliotecznych.
Biblioteka szkolna, jak twierdzą uczniowie, odgrywa w życiu szkoły szczególną rolę. To miejsce, w którym można znaleźć ciszę, pobyć sam na sam z lekturą, zastanowić się nad nią. To miejsce, gdzie czeka na człowieka ogrom niezgłębionej wiedzy, gdzie można znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Biblioteka to w końcu zaczarowany świat baśni i bajek, które poprzez swoją mądrość kształtują kolejne pokolenia. Nasza biblioteka stara się taką być- przyjazną czytelnikowi, z szeroko otwartymi drzwiami.
Promując czytelnictwo członkowie szkolnego Aktywu Bibliotecznego zachęcają do czytania swoich ulubionych książek poprzez „reklamę”. Barwne plakaty rekomendujące wybrane pozycje przyciągają wzrok i są ozdobą biblioteki szkolnej.
O tym, jak dobroczynny wpływ na rozwój osobowości młodego człowieka ma obcowanie z książką nikogo nie trzeba przekonywać. Wszyscy wiemy, jak ważne jest czytanie dzieciom chociażby przez 15 minut dziennie. Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom najmłodszych uczniów naszej szkoły i nawiązując do ogólnopolskiej kampanii "Cała Polska czyta dzieciom", bibliotekarka szkolna odwiedza klasy I – III, by choć krótkim fragmentem wybranej bajki zarażać swoją miłością do literatury. Dzieci bardzo ciepło reagują na takie spotkania, ale najbardziej cieszy fakt, że niezmiernie ochoczo odwiedzają bibliotekę szkolną i chętnie wypożyczają książki, by poznawać kolejne przygody bohaterów.