Powiatowy Rzecznik Konsumenta przypomina
W związku z sygnałami, że mieszkańcy Gminy mogli podpisać w swoich domach pod wpływem błędu, braku rzetelnej informacji umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z inną firmą niż dotychczasowy operator - Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Będzinie przypomina.
KONSUMENCIE NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ!
MASZ PRAWO DO ZMIANY DOSTAWCY USŁUG I WYBRANIA KORZYSTNIEJSZEJ OFERTY.
RÓB TO ŚWIADOMIE! NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ!
ZANIM PODPISZESZ UMOWĘ - PRZECZYTAJ!
Upewnij się, z jaką firmą zawierasz umowę! Masz wątpliwości co do warunków oferty? Nie musisz podpisywać umowy! Bez względu czy masz lat 20 czy 80, jeśli podpisałeś - ponosisz konsekwencje. Podpisanie umowy oznacza akceptację jej warunków. Kiedy dzwoni konsultant przedstawiający się jako „twój dotychczasowy dostawca usług” i proponuje atrakcyjną ofertę - BĄDŹ CZUJNY! Sprawdź, czy umowa dotyczy twojego dostawcy. Jeśli nie, zastanów się czy chcesz zmienić dostawcę.
Jeżeli na umowie widnieje logo nieznanej firmy, masz wątpliwości co do oferty, kurier pośpiesza i utrudnia Ci przeczytanie umowy NIE PODPISUJ! Jeżeli podpisałeś umowę, dopilnuj, aby kurier zostawił Ci kopię. To jego obowiązek, a dla ciebie ważna informacja, z kim zawarłeś umowę. Nie daj się zwieść zapewnieniom, że umowa zostanie przesłana później pocztą. Jeśli pochopnie podpisałeś umowę, czujesz się wprowadzony w błąd, oferta jest niekorzystna – możesz od niej odstąpić!
Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni. Wystarczy wysłać oświadczenie przed upływem 14 dni. W oświadczeniu podaj imię i nazwisko, adres, numer telefonu, numer umowy i datę jej zawarcia. Podpisz się!
Możliwość ta dotyczy umów zawartych na odległość (przez telefon, Internet) lub poza lokalem przedsiębiorstwa, np. w domu konsumenta.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Będzinie
Starostwo Powiatowe w Będzinie
ul. Krasickiego 17, 42 - 500 Będzin
Tel. (32) 368 08 03
e-mail: