Poprawa komunikacji społecznej w powiatach i gminach
Gmina Mierzęcice jest Partnerem Projektu PL0225 "Poprawa komunikacji społecznej w powiatach i gminach”, który uzyskał dofinansowanie ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego. Liderem Projektu jest Fundacja Informatyki i Zarządzania z Łodzi.
Celem Projektu jest poprawa komunikacji społecznej oraz promowanie rozwoju na szczeblu lokalnym w powiatach i gminach.
Termin i obszar realizacji - Projekt jest realizowany na terenie całej Polski w okresie od 08.2008 do 12.2010 roku.
Dofinansowanie działań zapewnia bezpłatny dostęp do wiedzy i zajęć praktycznych dla uczestników szkoleń zgłoszonych przez jednostki samorządu terytorialnego, które mają status Partnera Projektu.
Tematyka szkoleń:
-
elektroniczny obieg dokumentów oraz elektroniczna archiwizacja danych,
-
elektroniczne usługi i metody komunikacji z wykorzystaniem e-formularzy oraz e-podpisu,
-
udostępnianie informacji publicznej przez Internet oraz przy pomocy technik informatycznych,
-
tworzenie stron internetowych serwisów instytucji publicznych,
-
prawo związane z wdrażaniem e-usług publicznych,
-
bezpieczeństwo pracy w sieci wewnętrznej urzędu oraz w Internecie,
-
techniczne problemy obsługi e-usług opartych na dwustronnej komunikacji,
-
kursy z języka angielskiego i niemieckiego.
Podstawowe formy zdobywania i przekazywania wiedzy:
-
platforma kursów e-learning – umożliwia zdalne nauczanie oraz usystematyzowanie wiedzy przekazywanej podczas szkoleń,
-
seminaria – organizowane bezpośrednio u Partnera, wiedza przekazywana jest w postaci wykładów opisujących dany blok tematyczny,
-
warsztaty (zajęcia praktyczne – w sposób praktyczny przedstawiają wybrane zagadnienie związane z danym blokiem tematycznym,
-
konferencje szkoleniowe – charakter szkolenia łączącego wykład seminaryjny z warsztatem praktycznym.
Ważne adresy:
www.pks.fiiz.pl
www.kursy.fiiz.pl
www.eog.gov.pl
www.eeagrants.org