Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Widok na pracowników demontujących azbest na dachu
    Usuwanie azbestu z terenu gminy w 2024 r.
    Gmina Mierzęcice po raz kolejny planuje złożenie wniosku do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach (WFOŚiGW w Katowicach) w ramach programu „Ogólnopolski program...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Spotkania z ekodoradcą w kwietniu - zmiana terminu
    Zapraszamy serdecznie na spotkania z ekodoradcą, które odbędą się w następujących terminach: 3 kwietnia 2024 r. w godzinach 9:00 - 14:00 26 kwietnia 2024 r. w godzinach 9:00 - 14:00 NOWY TER...
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych

  • Wspieraj lokalnie w Gminie Mierzęcice

    Zachęcamy mieszkanki i mieszkańców do korzystania z programu i wspierania naszych lokalnych organizacji. Rozliczanie podatku w miejscu zamieszkania wpływa na jego rozwój i lepszą jakość życia.


23 maj 2012

Szkolenie właścicieli oraz personelu punktów sprzedaży alkoholu.

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Mierzęcicach była inicjatorem i organizatorem szkolenia dla właścicieli oraz personelu punktów sprzedaży alkoholu.



W trakcie szkolenia zostały omówienie aktualne przepisy regulujące:

  • zasady sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz wyrobów tytoniowych,
  • wydawanie oraz cofanie zezwoleń,
  • uprawnienia i obowiązki przedsiębiorców.

Omówiono również konsekwencje wynikające z nieodpowiedzialnej sprzedaży alkoholu oraz wyrobów tytoniowych.


Zaprezentowano jakie umiejętności praktyczne winni mieć w pracy sprzedawcy, a w szczególności:

  • nauka asertywnej odmowy,
  • procedura postępowania w sytuacjach nietypowych.


Na zakończenie szkolenia każdy z uczestników otrzymał Vademecum Odpowiedzialnego Sprzedawcy w którym zawarto najważniejsze informacje w szczególności dotyczące szkodliwości nadmiernego spożywania alkoholu, akty prawne dotyczące sprzedaży i podawania alkoholu oraz o konsekwencjach nieprzestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi.